wtorek, 27 września 2011

Ryż na mleku z jabłkami i jogurtem


Witam wszystkich po dłuższej przerwie :-) Ostatnio czas mi nie pozwala zaglądać tu często, jednak często z przyjemnością obserwuje wasze nowe pyszności kulinarne:-)
Osobiście nie przepadam za ryżem, szczególnie w zupach,  jednak ten mleczny, na słodko, jest jedną z tych wersji, którą bardzo lubię. Idealny na śniadanie, szybki obiad, czy kolację :-) Kojarzy mi się z dzieciństwem, kiedy to mama bardzo często go przygotowywała w domu :-)

Składniki (na 2- 3 porcje)
1/ 2 woreczki ryżu
szklanka mleka
kilka duzych jabłek pokrojonych w kosteczkę
cynamon
duży jogurt (u mnie truskawkowy)

Sposób przygotowania:
Zagotowujemy wodę na ryż, odrobinę solimy, doprowadzamy do wrzenia(ilość wody zależna od tego ile ryżu użyjemy). Wsypujemy ryż, po chwili dodajemy mleko. Jabłka kroimy w kosteczkę, dusimy pod przykryciem z cynamonem podlewając w razie potrzeby wodą. Można dodać cukru, jednak ja ten krok pominęłam. Ryż wykładamy na talerz, kładziemy na niego uprażone jabłka, polewamy jogurtem. Smacznego :-)

9 komentarzy:

  1. Tradycyjnie jesienne danie. Uwielbiam, bardzo mnie rozgrzewa. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham i ubóstwiam ;) Kupuję często ryż na mleku w sklepie, ale ten domowy jest o niebo lepszy.
    Szczególnie podany z takimi pysznymi dodatkami!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ryż na mleku, cudo! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. ryż na mleku jest świetny :) a jeszcze w połączeniu z jabłkami i jogurtem musiał być przepyszny :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję ślicznie za komentarz;)
    A,ja właśnie dzisiaj miałam ochotę na taką retro wersję ryżu z jabłkami,zapiekaną pod jogurtem nat.,ale musiałam zrezygnować,bo nie miałam jogurtu;/
    Twoje danko pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. nie dość, że pyszny to tak cudnie pachnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ryż na słodko (na ostro w sumie też) a już zupełnym smakoszem takiego ryżu jest moja córka. Witaj z powrotem na blogu!

    OdpowiedzUsuń