niedziela, 31 lipca 2011

Drożdżowa pizza

Ja i mój brat ją uwielbiamy!Wczoraj mój młodszy brat przyszedł do mnie z prośbą, abym zrobiła tę pizzę. Zobowiązał się kupić wraz z tatą wszystkie brakujące składniki :-) Nie mogłam mu odmówić :-) Pizza wyszła znakomita! Dzisiaj rano zjadłam ostatni kawałeczek, który cudem się zachował :-)

Składniki:
Na ciasto:
2 szklanki mąki
pół kostki drożdży
1 łyżka roztopionego masła
4 łyżki oleju
4 łyżki mleka
3/4 szklanki wody
szczypta soli i cukru

Na pizzę:
mały słoiczek koncentratu pomidorowego
1 średnia cukinia
kiełbasa l ub szynka (sporo, tak aby pokryć całą blachę)
kukurydza
fasolka czerwona
cebula
ser żółty

Sposób przygotowania :
Do rozkruszonych drożdży dodać ciepłe mleko. Odstawic na chwilkę. W tym czasie do mąki dodać sól, cukier, olej i roztopione masło, po chwili drożdże z mlekiem. Wyrobić dokładnie ciasto i odstawić do wyrośnięcia na ok. godzinę. Następnie rozprowadzić ciasto na natłuszczoną blachę, rozsmarować na nim przecier pomidorowy. Włożyć do nagrzanego piekarnika i podpiec ok.10 min. Po tym czasie ułożyć na wierzchu cienkie plasterki cukinii, następnie pokrojoną w kosteczkę kiełbasę, posypać kukurydzą, fasolką i pokrojoną w kosteczkę lub piórka cebulą. Piec dalej ok.25 minut. Na końcu posypać startym serem i piec jeszcze chwilkę aż ser się rozpuści :-)
Smacznego :-)

1 komentarz:

  1. Uwielbiam taką pizzę!
    Ostatnio z mamą zrobiliśmy również na grubym cieście- ale wykorzystałyśmy połowę i wyszła nam na cienkim- ale jaka pyszna!

    OdpowiedzUsuń