niedziela, 31 lipca 2011

NIebiańskie Rafaello

Na początku muszę zaznaczyć, że to ciasto przygotowuje się bez pieczenia ;-) Już dawno miałam ochotę je zrobić, ale bałam się, że mi nie wyjdzie - nie wiem dlaczego, może przepis wydawał mi się za prosty?  W końcu jednak niedawno podjęłam się tego zadania - i oto efekt!

Składniki :
  • 2 paczki wiórków kokosowych (ok. 200g)
  • 250g masła
  • 300 g herbatników
  • szklanka cukru
  • cukier waniliowy (saszetka)
  • 0,5 l mleka
  • 1/4 szklanki mąki
  • 2 żółtka
  • budyń waniliowy
  • Na wierzch ciasta do posypania:
  • kakao
  • Można też zrobić ciemną czekoladową polewę i posypać wiórkami kokosowymi.
      Sposób przygotowania :
Żółtka utrzeć z połową szklanki cukru i cukrem waniliowym. Dodać mąkę, budyń i połowę szklanki mleka, zmiksować. Mleko zagotować z pozostałym cukrem i wcześniej zmiksowaną masę. Gotować, mieszając, do czasu gdy zgęstnieje, ostudzić.
Masło zmiksować, dodawać do niego stopniowo ostudzoną masę budyniową. Dodać to tego wiórki kokosowe i wymieszać.
Herbatniki ułożyć na spodzie blaszki, nałożyć na nie warstwę masy, na masę ponownie układamy herbatniki, potem znowu masę itd. Wierzch ciasta posypujemy kakao, startą czekoladą, wiórkami lub polewamy polewą, a na nią sypiemy wiórki kokosowe.

To ciasto po prostu trzeba spróbować! Rozpływa się w ustach....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz