niedziela, 31 lipca 2011

Kolorowa sałatka warstwowa

Sałatka nie jest trudna w wykonaniu i świetnie smakuje:-) Przepis znalazłam z ciocią i postanowiłyśmy ją zrobić na jakąś uroczystość:-) Przy przygotowaniu było wesoło, ponieważ było trudno zetrzeć zamrożony serek :-) Uśmiałyśmy się przy tym bardzo, mało brakowało, a sałatka byłaby nie dokończona a serek wylądowałby w kącie, bo już myślałyśmy, że nie damy rady :-) Także uprzedzam i radzę zamrozić serek na krótko, bo ja jak go wtedy wyjęłam to był twardy jak kamień :-)Nie powtórzcie mojego błędu. Ale i tak dałyśmy radę.

Składniki:
  • 1 kg marchwii
  • 300 g szynki drobiowej
  • 5 jajek
  • 2 serki topione 100 gramowe (wcześniej zamrożone)
  • słoik majonezu
Sposób przygotowania:
Marchew ugotować, pokroić w kosteczkę. Jajka ugotować na twardo, oddzielić żółtka od białek i zetrzeć na tarce o małych oczkach (oddzielnie żółtka i oddzielnie białka). Serki wyjąć z zamrażarki i również zetrzeć na tarce o małych oczkach. Szynkę pokroić w kosteczkę.
Do przeźroczystej miseczki układać kolejno : starte białka - część marchwii- połowę majonezu - serek- szynkę- znowu marchew - drugą połowę majonezu- serek - żółtka.
Smacznego !

4 komentarze:

  1. Wystarczy,że opublikujesz naleśnikowy post w sobotę i prześlesz mi link pod tym postem:
    http://makaronirodzynka.blogspot.com/2011/07/byskawiczne-racuszki-i-zaproszenie-do.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Nowy blog;) Witam,również relaksuję się przy kuchennym blacie i przygotowywaniu szczególnie tradycyjnych,domowych dań w większości wegetariańskich,bede wpadać,ładna ta sałatka,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. taka sałatka to fajna rzecz! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie sałatki!
    A o owsiance sama dowiedziałam się dość niedawno. ;) No dobra może z pół roku temu. I to chyba moje ulubione śniadanie! ;D
    Nigdy nie jest za późno. ;P

    OdpowiedzUsuń