sobota, 20 sierpnia 2011

Babka metrowa

Obiecałam przepis na babkę metrową - oto i ona :-) To ten właśnie krem który "skleja" całą babkę użyłam do udekorowania babeczek z wcześniejszego przepisu :-)  Ciasto nie należy do bardzo trudnych w przygotowaniu więc polecam spróbować, bo delikatny krem z puszystym ciastem to baaardzo smaczne połączenie:-)

Składniki :
Ciasto:
6 jajek
1 i 1/2 szklanki cukru
2/5 szklanki mąki
1/2 szklanki oleju
1/2 szklanki wody
łyżka proszku do pieczenia
cukier waniliowy
2 łyżki kakao

Krem:
1/2 litra mleka
1 szklanka cukru
1 łyżka mąki
1 i 1/2 łyżki mąki kartoflanej
1 i 1/2 kostki margaryny

Sposób przygotowania:
Ciasto:
Jajka ubić z cukrem. Dodać olej, wodę, mąkę i przyprawy, cukier waniliowy i proszek do pieczenia. Rozdzielić na pół, do jednej części dodać kakao. Upiec.Po upieczeniu kroić na kromki i smarować na zmianę.

Krem:
Mleko zagotować i dodać do niego cukier. 1 łyżkę mąki i 1 i 1/2 łyżki mąki kartoflanej roztrzepać w niewielkiej ilości mleka, wlać do gotującego się mleka i wymieszać. Ostudzić. 1 i 1/2 kostki margaryny utrzeć, a później dokładać po odrobinie kleiku, ucierać,a następnie przekładać powstałe z ciasta kromki.
Smacznego:-)

5 komentarzy:

  1. Papiętam taką babkę z czasów dzieciństwa,mama często ją robiła,ale z kremem nie jadłam.Na pewno pyszny;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy ta babka naprawdę ma metr, czy też nazwa ma zupełnie inne pochodzenie? ;)
    Nigdy nie jadłam takiej przekładanej kremem, jestem ciekawa smaku.. :) Prezentuje się pysznie!

    Ciasto naleśnikowe z przepisu z użyciem drożdży, mierzone na oko.. nie dodawałam przepisu, bo każdy ma swój sprawdzony, na najzwyklejsze w świecie naleśniki.. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Panna L - Z przepisu wychodzi dużo ciasta, ja dzielę go na 2 babki :-) Nie wiem,czy mają dokładnie metr, ale w każdym razie są długie, a jakby je połączyć to wychodzi jedna naprawdę dłuuuga :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. też miałam zadać pytanie Panny L., dziękuję za odpowiedź. zapowiada się pysznościowo!!!

    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  5. :D Nigdy nie piekłam ciasta i jakoś na razie nie mam zamiaru piec, ale twoja babka musiała być pyszna i chyba przepis podeśle babci żeby zrobiła ;)))

    OdpowiedzUsuń