poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Placuszki w duecie z masłem orzechowym



Korzystając ostatnich leniwych dni, kiedy rano mam czas na przygotowanie bardziej pracochłonnego śniadania niż zwykle ( chociaż nawet we wakacje czasem jest mi o to trudno ) :-) ) postanowiłam zrobić dzisiaj placuszki :-)Równie dobrze z tego przepisu można przygotować omlet. Jedak ja mam czasem trudności w przewracaniu go na druga stronę, więc wybrałam inną, łatwiejszą opcję. Podałam z masłem orzechowym , którym smarowałam placki, i ćwiartkami jabłka :-)

Składniki:
1 jajko
2 naprawdę czubate łyżki mąki
1/4 szklanki mleka
łyżka cukru
szczypta sody (uwaga, aby nie sypnąć za dużo, dosłownie odrobinę)
szczypta soli

Sposób przygotowania:
Białko ubijam z solą na sztywną pianę. Żółtko energicznie mieszam z mlekiem i cukrem, dodaję mąkę z sodą oraz białko. Mieszam, smażę na rozgrzanej teflonowej patelni, lekko nasmarowanej tłuszczem (u mnie oliwa z oliwek). Podawać z ulubionymi dodatkami ;-) Smacznego!


8 komentarzy:

  1. Ale puchate i żółciutkie wyszły;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm... uwielbiam takie placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Własnie, bardzo puszyste te placuszki i żółciutkie. Fajne. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmmm, pychotka!

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pyszne placuszki. :) Uwielbiam takie puchate.

    OdpowiedzUsuń
  6. Placki z masłem orzechowym to coś przepysznego. Wspaniale wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszności.
    co za wspaniałe połączenie!:DDD

    OdpowiedzUsuń
  8. W sam raz na śniadanie ostatniego dnia wakacji :)

    OdpowiedzUsuń