piątek, 19 sierpnia 2011

Kruche babeczki z masą i posypką orzechową

Małe, śliczne cudeńka :-) Można je ozdabiać tym, na co tylko ma się ochotę. Bardzo lubię robić babeczki, sprawia mi to ogromną frajdę, a najbardziej dekorowanie ich :-) Na blogu opublikowałam już owocową wersję babeczek - http://pachnacyswiat.blogspot.com/2011/07/kolorowe-babeczki.html , teraz pora na nieco inną ;-) Można kupić je gotowe, jednak ja nigdy tego nie robiłam i nie będę robić, ponieważ uważam, że takie domowe są o niebo lepsze. Do ciasta kruchego na babeczki zazwyczaj nie dodaję cukru - są wtedy ładniejsze z wyglądu, i co może wydawać się dziwne nawet smaku, a nadzienie jest wystarczająco słodkie, więc do ciasta cukru można już oszczędzić :-) Ponadto wtedy lepiej mi wychodzą z foremek.Można tylko dodać cukier wanilinowy dla zapachu i smaku, aczkolwiek nie jest do konieczne. Nigdy nie zagoszczą w moim domu dłużej niż dwa dni - od razu znikają w mgnieniu oka, a na przyjęciach cieszą się prawie największym powodzeniem :-) Polecam:-)

Składniki:
Na ciasto:
30 dkg mąki
10 dkg masła
10 dkg margaryny
3 żółtka

Do dekoracji:
Można użyć dowolnej masy pozostałej przy robieniu jakiegoś ciasta z kremem, masy krówkowej z puszki, polewy czekoladowej itp.

Ja użyłam kremu pozostałego przy robieniu babki metrowej, na którą przepis myślę, że niedługo opublikuję. Z tym kremem smakują wybornie:-)  Posypałam zmielonymi orzechami, polecam też tartą czekoladę miętową :-)

Sposób przygotowania:
Z podanych składników dokładnie zagnieść ciasto. Wyłożyć nim dobrze natłuszczone foremki do babeczek i piec aż się zarumienią.
Przygotować masę, nałożyć na babeczki, posypać orzechami lub czekoladą.
Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. Też lubię,czasem zafundować sobie takie małe pyszności!A,co do scenerii to bardzo dbam,aby posiłki były ładnie podane,udekorowane.Sprawia mi to ogromną radość!bo je się również oczami,a może przede wszystkim ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niby takie proste, a jednak efektowne. I mogę założyć się, że smaczne. :)

    OdpowiedzUsuń