piątek, 5 sierpnia 2011

Naleśniki z domową masą budyniową





Uwielbiam je. Mogłabym je jeść na śniadanie, obiad i kolację :-) Ostatnio robię te naleśniki stosunkowo często, ponieważ odświeżyłam przepis. Robiła je moja babcia i prababcia i chyba one je wymyśliły. Pewnego dnia przypomniałam sobie o tych przepysznych naleśnikach z wczesnego dzieciństwa, które zrobiła moja mama. Spytałam ją o przepis i poprosiłam czy je przygotuje. Niestety nie pamiętała go. Musiałam spytać babcię - i są, udało się. Mój brat, który nie przepada za naleśnikami (swoją drogą naprawdę nie mogę tego zrozumieć :-) ) zjadł ze smakiem i kiedy ja chciałam sobie je odgrzać na następny dzień na śniadanie naleśników już nie było :-) Przepis jest w naszej rodzinie od lat - podzielę się nim z wami, choć być może też już tą masę próbowaliście, bo nie jest trudna w przygotowaniu i jest podobna do wielu mas do ciasta.

Składniki na naleśniki:
3 szklanki mąki
szklanka mleka
1/4 szklanki wody mineralnej gazowanej
szczypta soli
łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na masę :
pół kostki masła
5 łyżek mąki
ok. szklanki mleka
3 łyżki cukru
cukier wanilinowy

Dodatkowo:
rodzynki lub wiórki kokosowe lub orzechy ) wg upodobań

Sposób przygotowania:
Ze składników na naleśniki zrobić ciasto, potem usmażyć naleśniki na niewielkiej ilości oleju.
Masło rozpuścić, dodać mąkę stopniowo i energicznie wymieszać trzepaczką. Dodać cukier, cukier wanilinowy, mieszać. Potem stopniowo, cały czas mieszając dodawać mleko. Odstawić do wystygnięcia następnie smarować naleśniki. Ja smaruje najpierw całego, składam na pół, jeszcze raz smaruje i składam na kopertę :-) smacznego
P.S. Jeśli masą będzie zbyt rzadka dodać więcej mąki, a jeśli zbyt gęsta więcej mleka.

9 komentarzy:

  1. Naleśniki mają coś w sobie , że zawsze poprawiają humor;) takie zwyczajne,a jednak!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę zaserwować je córce, jest wielbicielką naleśników więc i te pewnie jej zasmakują

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezły pomysł, nigdy nie próbowałam robić sama masy budyniowej, chociaż moja mama - i owszem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm. Chętnie spróbowałabym takiego naleśnika, ta masa budyniowa musi być pyszna :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Budyń i naleśniki to to co lubię, więc musiało być nieziemsko pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają na takie delikatne i słodziutkie...mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj te naleśniki z budyniem tak kuszą.... pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To prawda - są bajeczne i to zdecydowanie moje ulubione naleśniki! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. o jezu zarazje zrogie bo się patrzeć nie moge ! ♥

    OdpowiedzUsuń