środa, 17 sierpnia 2011

Spaghetti z warzywami


W domu zwykle to moja mam gotuje obiad. Dzisiaj była zajęta, więc ja miałam go przygotować. Mieliśmy ochotę na coś bezmięsnego, a jednocześnie pożywnego i smacznego. Z racji tego, że wszyscy domownicy lubią spaghetti na różne sposoby, a ja wręcz mogłabym je zjeść w ogromnych ilościach, padło na to danie :-)Czasem dodaję do niego zielony groszek, polecam również i to połączenie, jednak dzisiaj było bez niego. Pyszne, aromatyczne, sycące... Mimo, iż może wygląda całkiem prosto efekt tkwi w przyprawach i smaku :-)

Składniki:
400g makaronu spaghetti
2 białe cebule
2 czerwone cebule
mały ząbek czosnku
ok 15 plasterków wędliny (ja użyłam drobiowej)
2 duże pomidory
4 duże marchewki
5 łyżek koncentratu pomidorowego
3 łyżki oliwy z oliwek
niewielka ilość oleju do podsmażenia cebuli
sól
pieprz
suszona bazylia
curry

Sposób przygotowania:

Spaghetti wrzucamy stopniowo do gotującej się, osolonej wody z łyżką oliwy. Gotujemy, co jakiś czas mieszając (zgodnie z przepisem na opakowaniu). Odcedzamy i przelewamy zimną wodą. Cebule kroimy w kosteczkę, podsmażamy. Dodajemy sól, pieprz, przyprawę do spaghetti, curry, suszoną bazylię(wszystko w umiarkowanej ilości) oraz przeciśnięty przez praskę czosnek. Marchew ścieramy na tarce o dużych oczkach, pomidory kroimy w kosteczkę, a wędlinę w krótkie paseczki, dodajemy do cebuli. Koncentrat mieszamy z ok.szklanką gorącej wody. Dodajemy do warzyw i mieszamy. Wszystko mieszamy razem z makaronem z 2 łyżkami oliwy z oliwek w dużym garnku lub patelni. Smacznego:-)

8 komentarzy:

  1. Spaghetti to jest to ;D
    Też zjadam w nieprzyzwoitych ilościach, to moja mała słabość. ;D ;3
    Z tym, że ja przyrządzam z paczki. ;p Ale kiedyś spróbuję na taki, domowy sposób. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ^^ Domowy jest 100 razy lepszy od tego z paczki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. makaron bardzo lubię w każdej postaci (:

    OdpowiedzUsuń
  4. Makarony zajadam ze smakiem i nigdy mi się nie znudzą. Sosy do spaghetti zazwyczaj serwuję ze słoika ale czasami zdąża mi się samemu przyrządzić sos- więcej roboty ale o ile lepszy smak! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej ponownie. ;-)
    Pozmieniałam co nieco w ustawieniach i teraz znajdziesz mnie pod nieco innym adresem:

    http://bananowysong.blogspot.com/

    Pozdrawiam cieplutko i czekam na odwiedziny ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja też uwielbiam makarony ze wszystkim, i też często wolę bez mięsa, to świetna alternatywa dla mięsnego spaghetti. Pycha!

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Spaghetti mogę bez znudzenia i w różnych kombinacjach.warzywne musi smakować pysznie!
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  8. O,tak! cisza,piękne widoki-nie rozumiem ludzi,którym już po jednym dniu zaczyna brakować miasta,ale może staroświecka jestem;)
    Super sosik,takie domowe,aromatyczne są najlepsze.

    OdpowiedzUsuń