piątek, 12 sierpnia 2011



Idealny, lekki deser. Polecam wielbicielom biszkoptów i nie za bardzo słodkich ciast Upiekłam go w formie torcika, dlatego z powodzeniem można go zrobić na urodziny. Puszysty biszkopt, lekka pianka... Wszystkim bardzo smakował, nawet mojemu tacie, który nie przepada za słodkościami, a o to ciasto sam poprosił do kawy :-) Chciałam ozdobić go na wierzchu jakimiś owocami, ale niestety nie miałam :-) Na pewno ładniej by się prezentował.

Składniki:
4 jajka
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki
kisiel cytrynowy bez cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki soku z cytryny
szczypta soli
400 ml mleka
2 bite śmietany w proszku (użyłam "Śnieżki" )
2 galaretki jabłkowo - miętowe lub agrestowo - miętowe ewentualnie agrestowe
3 łyżki żelatyny
mały pęczek mięty

Sposób przygotowania:
Białka ubić na sztywno z solą. Dodawać stopniowo po jednym żółtku i cukier. Następnie dodać kisiel w proszku i sok z cytryny. Dodać mąkę i wymieszać. Wylać na wyłożoną papierem tortownicę i piec ok. 30 min. w temp. 180 st. Ostudzić, przekroić na 2 placki.
Miętę zaparzamy, zalewając 1 szklanką wrzątku, przecedzamy. Do naparu wlewamy 1 szklankę wrzątku, wsypujemy 1 galaretkę i 2 łyżki żelatyny. Mieszamy, odstawiamy do stężenia.
Śmietany ubijamy z mlekiem. Mieszamy z tężejącą galaretką. Wylewamy na spód biszkopta, przykrywamy drugim plackiem.
Druga galaretkę rozrabiamy wg przepisu z resztą żelatyny. Tężejącą wylewamy na ciasto. Chłodzimy 3 godziny. Smacznego :-)

* Galaretkę do ciasta rozpuściłam w mniejszej ilości wody niż na opakowaniu, a na wierzch ciasta dałam zamiast galaretki ugotowany i stężony kisiel z 1 łyżką żelatyny.


4 komentarze:

  1. O, wygląda bardzo... lekko? No właśnie. ;) Bardzo apetyczny Ci ten deser wyszedł, naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Daj odrobinkę:) Świetnie wygląda i smakuje na pewno równie dobrze.

    http://food-is-so-good.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem wielbicielką mało słodkich ciast-dodałam do ulubionych bo Twoje ciasto wygląda na smaczne:))

    OdpowiedzUsuń