wtorek, 9 sierpnia 2011

Rogaliki krucho - drożdżowe



Takie rogaliki piekła często moja babcia, zawsze robię je z tego przepisu i najczęściej z marmoladą. Tak też było i tym razem. Przygotowałam je na specjalnej formie do rogalików, dlatego wszystkie są jednakowej wielkości. Można posypać cukrem pudrem lub zrobić polewę czekoladową, taką jak na ostatnim zdjęciu. Do polewy zawsze używam kakao naturalnego, jednak najczęściej niczym ich nie posypuje i nie polewam, bo uważam, że same, bez niczego są najsmaczniejsze - te były wyjątkiem.

Składniki:
ok. 500g mąki
200 g masła lub margaryny
1/2 szklanki lekko ciepłego mleka
70g drożdży
1/2 szklanki cukru
2 jajka
marmolada

Sposób przygotowania:
Z podanych składników zagnieść ciasto, odstawić do wyrośnięcia. Potem rozwałkować, wykrawać trójkąty (ja miałam okrągła formę) i formować rogaliki, nadziewając je marmoladą. Smacznego :-)



3 komentarze:

  1. Uwielbiam rogaliki!
    U mnie dziś były bułeczki. Też pyszności! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też rogalików nie polewam nigdy niczym, cudne wyszły i fajna pomoc w postaci formy do rogalików, nie widziałam nigdy takich cudów!
    uwielbiam rogaliki, uważam że ich forma nadaje jakiegoś niesamowitego uroku i smaku tym wypiekom.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.
    Mam pytanie, gdzie można kupić tę okrągłą formę do rogalików.Kiedyś rzuciła mi się w oczy, nawet była w dwóch rozmiarach, ale nie mogę odnaleźć tej strony.
    Proszę o wskazówki.
    Pozdrawiam.
    Beata.

    OdpowiedzUsuń