poniedziałek, 8 sierpnia 2011

Sernik z brzoskwiniami


Zdecydowanie mój ulubiony sernik. Piekę go prawie na każdą rodzinną uroczystość, święta, czasem pojawia się też w dni powszednie. Najlepsze kruche ciasto jakie jadłam (używam go do wielu innych ciast), delikatna masa serowa, kawałki świeżych brzoskwiń, puszysta pianka i świetna kruszonka ...Pychotka :-) Uwielbiam ten sernik w wykonaniu mojej mamy - wiadomo czyjeś wypieki smakują zawsze lepiej niż własne, jednak sama też go robię całkiem dobrze :-) W roku szkolnym , gdy nie mam zbyt dużo czasu na gotowanie, czy pieczenie,  gdy mam chandrę, jestem smutna lub wracam do domu po jakimś dłuższym wyjeździe mama znajduje chwilę czasu i  przygotowuje go specjalnie na moje życzenie :-)
Wczoraj miałam urodziny i upiekłam go na tę okazję - dzisiaj zostały jeszcze tylko 3 kawałki, chyba najbardziej wszystkim smakował, sądząc po ilości która została, choć na stole było jeszcze wiele innych pysznych ciast :-) 
A babcia już dzisiaj rano przyszła do nas na kawkę i kawałek tego pysznego sernika :-)

Składniki:
  • Składniki na kruche ciasto:
  • 3 szklanki mąki
  • 25 dag margaryny
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 5 żółtek
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • Składniki na masę serową:
  • 0,5 kg białego sera
  • 1 jajko
  • 1 budyń śmietankowy
  • 0,5 kostki masła
  • niepełna szklanka cukru
       + kawałki brzoskwiń(można użyć zarówno świeżych jak i z puszki)

  • Składniki na pianę:
  • 5 białek
  • 1 szklanka cukru pudru
Sposób przygotowania:
Wyrobić ciasto kruche i podzielić na dwie części. Pierwszą połowę ciasta rozwałkować i wyłożyć na natłuszczoną blachę. Składniki na masę serową zmiksować, a następnie wyłożyć masę na ciasto. Na masie serowej ułożyć kawałki brzoskwiń, a na nie pianę ubitą z pięciu białek i szklanki cukru pudru. Na pianę zetrzeć resztę ciasta lub tak jak to widać na zdjęciu zrobić "grubą" kruszonkę.Piec ok. 45 min. w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. SMACZNEGO:)

5 komentarzy:

  1. serniki to najlepsze ciasta, ja chyba lubię najbardziej te nieskażone niczym, ale z owocem tez potrafią być przepyszne. Jak patrzę na ten z brzoskwinią, to już wiem czego mi brakuje do kawy dzisiejszej ;)
    Dziękuję za wizytę u mnie, ja do Ciebie będę chętnie zaglądać.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecudny sernik. Uwielbiam brzoskwinie w ciastach, a z serem musi być pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Moj drugi ukochany smak ciasta;)też zwykle robię sernik na jakieś wyjątkowe okazje;święta,urodziny itp.,świetny Ci wyszedł,jednak moj smak dzieciństwa to zdecydowanie sernik z ciemnym,kakaowym ciastem,startym na wierzchu;),pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Serniki uwielbiam, Twój wygląda apetycznie!

    OdpowiedzUsuń