środa, 3 sierpnia 2011

Pierożki z farszem warzywno- mięsnym



Wczoraj ku mojej wielkiej radości dostałam kilka nowych " pomocy " kuchennych m.in. dużą formę do robienia pierogów (można w niej równie dobrze robić ciasteczka). Już rano wiedziałam co będzie na obiad :-) Formowanie pierogów sprawiło mi dużo radości, a one same wyszły bardzo elaganckie. Babcia, która przyjechała w odwiedziny była zachwycona zarówno ich smakiem jak i wyglądem, a zdanie babci w kwestii kulinarnej bardzo się dla mnie liczy :-)
Dziś miałam ochotę na pierogi w wersji wytrawnej, z mięsem, ale sądzę, że niedługo pojawią się na moim stole np. białym serem na słodko :-)

Składniki :
na ciasto:
3 szklanki mąki
1 jajko
szklanka ciepłej wody
szczypta soli
łyżka oleju

Składniki na farsz:
300 g mięsa mielonego
4 ugotowane ziemniaki
2 marchewki
2 pietruszki + garść natki
sól
pieprz

Sposób przygotowania :
Ze składników na ciasto zagnieść je, podzielić na dwie części, rozwałkować. Jedną część położyć na formę, jeszcze raz rozwałkować, nakładać farsz i przykryć drugą częścią ciasta. Odwrócić formę i przycisnąć delikatnie, aby pierożki wypadły.
Farsz:  Mięso podsmażyć na patelni na niewielkiej ilości oleju. Dodać ugniecione ziemniaki, startą na tarce marchew,  pietruszkę i natkę oraz doprawić do smaku.

5 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis. :) Rzadko robię pierogi, chociaż to te własnoręcznie wykonane są właśnie najlepsze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nawet nie wiedziałam, że takie są sprytne formy do pierożków, Twoje wyszły bardzo ładnie i pewnie wyśmienicie smakowały!

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepsze takie domowe,dawno nie jadłam moich ulubionych ruskich;),pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta kaszka smakuje praktycznie tak samo jak kasza manna. Różni się przede wszystkim tym, że jest zdrowsza i ma więcej wartości odżywczych. ;) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cuda te twoje pierożki! ;)

    OdpowiedzUsuń