czwartek, 18 sierpnia 2011

Kruche ciastko kakaowo - orzechowe


Muszę przyznać, że bardzo reprezentatywne to ciasto nie jest, nawet nie można go chyba nazwać "ciastem". Ale jest po prostu pyszne. Zawsze kroję go na równej wielkości kwadraty - wtedy przypomina ciastka. Ja czasem jem go z większą chęcią niż nie jedno wykwintne ciasto :-) Nauczyła mnie go robić moja mama, często przygotowaywała go mi i mojemu bratu gdy byliśmy mali. Teraz również często pieczemy go w dni powszednie, jako bardzo smaczne ciastko do kawy, czy herbaty :-) Polecam, gdy nieoczekiwanie przyjdzie nam ochota na coś słodkiego ;-)

Składniki:
Na ciasto kruche:
500g mąki
2 żółtka
1 szklanka cukru
1 cukier wanilinowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Dodatki :
pół szklanki kwaśnej śmietany
garść rodzynek
garść posiekanych orzechów
5 łyżek kakao (może być więcej)
5 łyżek marmolady

Na lukier:
1 szklanka cukru
4 łyżki mleka
1 łyżka kakao
1 łyżka masła

Sposób przygotowania :
Ciasto wyrobić na stolnicy, podzielić na 2 części i upiec 2 placki. Wystudzić. Jeden placek pokruszyć. Dodać do niego śmietanę, rodzynki, orzechy, marmoladę, kakao. Wyłożyć na placek nie pokruszony. Składniki na lukier zagotować i potem nim polać placek. Smacznego :-)

4 komentarze:

  1. Wygląda niesamowicie. Z chęcią bym spróbowała :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi być przepyszne, kakao i orzechy, boskie połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda naprawdę wspaniale. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skusiłabym się na taki kwadracik do kawki! ;)

    OdpowiedzUsuń